Jaunumi

Karavela nekad nestāv uz vietas. No 1. augusta esam uzsākuši jaunu pētniecības projektu ( Projekta numurs: 1.2.1.1/18/A/002 ) ar Latvijas pārtikas nozares kompeteces centra atbalstu.
Pētniecības projektā paredzēts izpētīt un radīt produktu grupu no Atlantijas skumbriju filejas, kas konkurētu ar Norvēģijas tirgū esošo produkciju. Izpētē paredzēta atbilstošākās izejvielas analīze, kā arī produktu ražošanas tehnoloģijas radīšana, nepieciešamo iekārtu noteikšana, lai iegūtu produktam nepieciešamās garšas, kvalitātes, organoleptiskās īpašības, kā arī rast risinājumu, ražošanas tehnoloģisko procesu maksimālai automatizēšanai, tādejādi samazinot darbaspēka resursu izmantošanu.

Uzņēmuma pieredze Skandināvijas valstu zivju konservu tirgū (Zviedrija, Dānija), no klientiem iegūtā informācija un tirgus pētīšana ļauj secināt, ka ir iespēja paplašināt eksportu arī uz Norvēģijas tirgu. Norvēģijas tirgū, zivju konservu grupā, pamatprodukts ir skumbriju filejas tomātu u.c mērcēs. Šim produktam ir tikai trīs ražotāji (King Oscar neliels vietējais uzņēmums Maritim food un Stabburet brenda ražotājs Orkla, Zviedrijā).

Uzņēmumam šobrīd jau zināms kāda izskata un garšas produktu galarezultātā ir jāiegūst, lai patērētājs Norvēģijā to iegādātos. Projekta mērķis ir galarezultātā ieviest ražošanā 2-4 veidus jaunus skumbrijas filejas konservus. Projekta ietvaros būs realizēti sekojoši darbi:
  • izpētīt, atrast piemērotāko izejvielu avotu, rādītājus un sagatavošanas veidu;
  • izpētīt un izstrādāt tehnoloģisko risinājumu, receptūras;
  • izstrādāt tehnisko ražošanas risinājumu;
  • izstrādāt un pārbaudīt kvalitātes un pārtikas nekaitīguma standartus (sterilizācijas režīms, blanšēšanas režīms);
  • izstrādāt produkta derīguma termiņa un uzglabāšanas režīma standartus;

Kā pamatizejviela produktam būs Atlantijas okeānā zvejotā skumbrija (Scomber Scombrus), kas ir vērtīgs proteīna un Omega 3 avots un galvenā zivju konservos patērētā zivs Skandināvijā.

Sākotnēji šis produkta ir plānots pārdošanai Norvēģijas tirgū, jo šajā segmentā ir specifiskas garšas un organoleptiskas prasības. Pārējās Skandināvijas valstīs mums jau ir no 30-70% skumbrijas konservu tirgus un tur attīstība notiek esošo produktu grupu ietvaros. Ja izstrādātā tehnoloģija sevi pierādīs, tad šādu produktu pārdošanu var virzīt arī uz citām valstīm, jo tā izmaksu priekšrocības būs pievilcīgākas nekā šobrīd esošā ražošanas tehnoloģija.

Šo produktu tirgus apjoms Norvēģijā ir apmēram 58 000 000 EUR gadā. Uzņēmuma mērķis ir sasniegt apmēram 10-15 % tirgus daļu, 5 gadu laikā, kas būtu apmēram 4,8- 5,2 miljoni EUR gadā, eksporta palielināšana.